Leveringsbetingelser og vilkår

Vi tilbyr gratis standard frakt på bestillinger over 500 NOK for alle adresser i Norge.

Fraktmetode:
Alle produkter som bestilles via nettstedet vårt for forsendelse til Norge, leveres via standardlevering. Forsendelsen skjer vanligvis med Post Nord. I leveringsbekreftelsen vil vi informere deg om hvilken forsendelsesmetode du har valgt.

Leveringstider:
Hvis du velger standardlevering, tar vi sikte på å levere bestillingen din innen 5-7 virkedager. Med «virkedager» mener vi mandag til fredag, unntatt helligdager, mens «helgedager» er lørdag og søndag. Vi gjør vårt ytterste for å overholde de oppgitte leveringstidene, men vi kan ikke gi noen absolutt garanti.

Sporing av bestillingen din:
Hvis pakken din leveres med bud, kan du spore forsendelsesstatusen ved å klikke på lenken i e-postbekreftelsen vi sender deg.

Kurérforsendelser:
Alle kurerforsendelser må mottas og kvitteres for personlig på leveringsadressen. Våre kurertjenesteleverandører vil varsle deg i forkant av leveringen via telefon eller e-post.

Ytterligere leveringsforsøk og henting av bud:
Hvis vårt buds første leveringsforsøk mislykkes, vil vår leveringstjeneste gjøre et nytt forsøk på å levere produktene dine. Hvis det andre leveringsforsøket mislykkes, vil vår leveringstjeneste legge igjen et kort på adressen din med instruksjoner om hvordan du kan hente produktet. De vedlagte instruksjonene vil inneholde en frist for når du kan hente produktet.

Leveringsproblemer:
Hvis det oppstår problemer med en levering, vennligst kontakt oss på 80024600. Hvis vår leveringspartner ikke er i stand til å levere produktene dine, og dette skyldes at du eller din utpekte mottaker ikke er tilgjengelig på den angitte adressen på leveringstidspunktet eller ikke er i stand til å ta imot leveransen, anses dette under visse omstendigheter ikke å være vårt ansvar og anses å være påvirkelig (eksempler er oppført nedenfor). Hvis du eller din representant ikke henter produktene fra vår leveringstjeneste innen tidsrammen som er angitt i varselet, kan vi gå med på å returnere produktene. Vær imidlertid oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å belaste den faktiske kostnaden for returen, selv om den opprinnelige leveringen var gratis. Nedenfor følger en liste med eksempler på situasjoner der manglende levering anses som ditt ansvar:

  • Du har oppgitt feil leveringsadresse;
  • Det ble gjort en feil i den oppgitte leveringsadressen.
  • Leveringsadressen er ikke rimelig tilgjengelig;
  • Leveringsadressen er ikke tilgjengelig på en sikker måte; eller
  • Hvis det kreves en personlig kvittering, er det ingen person til stede på leveringsadressen som kan ta imot og signere for leveransen.

Hvis du ikke omarrangerer leveringen:
Hvis produktene ikke hentes fra leveringsadressen innen den tiden som er angitt på kortet, og det ikke foreligger noen instruksjoner for retur av produktene, vil vi kontakte deg. Du kan bli belastet et lagringsgebyr. Hvis vi, til tross for våre rimelige anstrengelser, ikke er i stand til å kontakte deg eller arrangere en alternativ levering eller henting, forbeholder vi oss retten til å si opp kontrakten med deg.

Ansvar:
Ansvaret for et produkt som anses å være en vare, går over til deg så snart vi leverer det til adressen du oppgir, eller du eller en transportør utpekt av deg henter det hos oss.
Ved mottak av full betaling selger vi produktene til deg, og du blir eier av produktene.
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser utenfor vår kontroll. Hvis leveringen av produktene blir forsinket på grunn av en hendelse utenfor vår kontroll, vil vi kontakte deg så snart som mulig for å informere deg og iverksette tiltak for å minimere virkningen av forsinkelsen. Forutsatt at vi gjør dette, vil vi ikke være ansvarlige for forsinkelser som skyldes hendelsen, men hvis det er risiko for betydelig forsinkelse, kan du kontakte oss for å si opp kontrakten og få refusjon for produkter du har betalt for, men ikke mottatt.